Wednesday 8 November 2017

Träning strategi vs utbildning planen


En plan kontra en strategi: Finns det en skillnad Ofta används orden 8220plan8221 och 8220strategy8221 utbytbart. Ordets betydelser är tystlika som en metod för att uppnå ett slut. Det finns emellertid också starka skillnader mellan dessa ord. En plan är ett arrangemang, ett mönster, ett program eller ett schema för ett bestämt syfte. En plan är väldigt konkret och tillåter inte avvikelse. Om 8220Plan A8221 inte fungerar, ändrar du inte 8282Plan A8221 och försöker igen. Snarare flyttar du till 8220Plan B8221 något helt annat. En strategi. Å andra sidan är en plan, layout, design eller idé som används för att uppnå ett specifikt mål. En strategi är mycket flexibel och öppen för anpassning och förändring vid behov. Jag hörde nyligen ett bra exempel på skillnaden mellan en plan och en strategi med sport. Detta exempel tjänar till att illustrera skillnaden mellan en fotbollslag8217s plan eller strategi för att göra ett mål. Ett fotbollslag med en plan att göra mål kan börja med ett inlägg till en annan specifik spelare. Bollen skulle sedan vidarebefordras till en utsedd offensiv spelare som då skulle vara ansvarig för att skjuta bollen in i målet. Förflyttningsföljden skulle vara avsiktlig och skulle inte anpassas när risker eller hinder för planen presenterades. Ett fotbollslag med en strategi att göra mål kan också börja spela med ett inslag i en av några olika lagkamrater. Huvudidén skulle då vara att flytta bollen framåt och övergå till öppna offensiva spelare som då skulle skjuta bollen mot målet. Förflyttningsföljden skulle vara öppen för anpassning och förändring om bollen var avlyssnad eller om andra spelare var öppna för att ta emot bollen. När du planerar för framtiden, vilket är otvetydigt okänt, hjälper det att strategisera och överväga de olika scenarierna du kan möta och vara beredd att ändra din strategi så att du kan fortsätta framåt, snarare än att börja om i början. Dela detta: Så här utvecklar du en träningsstrategi För ofta mäts träning och framgång i en organisation utifrån antalet tränade sessioner och antalet personer i platserna. Detta representerar otillräckligt värdet av träning i en organisation. Utbildningen måste fokusera på att förbättra den nuvarande prestationen i en organisation, samt säkerställa att färdigheter finns bland anställda för framtida kompetenser som krävs av organisationen. Nedan följer en grafisk representation av alla innehållsområden som behandlas i denna artikel för att svara på frågan om hur man bygger ett organisationsutbildnings - och utvecklingsprojekt. Vad är en träningsstrategi En träningsstrategi är en för utbildning och utveckling i en organisation som kräver att genomförandet ska uppnå framgång. Det är en plan som behöver stödja optimeringen av personalkapitalet i organisationen. Det är viktigt att träningsstrategin är anpassad till organisationsstrategin och möjliggör dess vision att realiseras. Varför ha en träningsstrategi Många poäng kan ställas fram till förmån för varför du behöver en träningsplan. Den mest övertygande ligger dock i resultaten av en ny studie av 3 000 företag som gjorts av forskare vid University of Pennsylvania. De fann att 10 av intäkterna - tillbringade på kapitalförbättringar, ökar produktiviteten med 3,9 till att utveckla humankapital, ökade produktiviteten med 8,5 Vad är komponenterna Hur skapas de? En strategi utformad men inte genomförd är värdelös För att kunna ta med om de bästa resultaten för träningsstrategin måste träningsprodukterna eller tjänsterna marknadsföras och befordras genom att manipulera följande: Fortsätt träningspass och framtidsinriktad. Se till att det finns praktisk överföring av learningplete Riktlinjer för att utforma din träningsplan Självstyrda elever kan använda dessa riktlinjer för att utveckla sin egen träningsplan. Huruvida deras utbildningsmål innebär att man lär sig vissa ämnen och färdigheter kan eleverna starta sin inlärning genom att starta sin planering. OBS: Skräck inte av längden på denna ram. Om du tittat på en lista över alla steg som behövs för att handla mat, kanske du bor hemma. Du kan slutföra dessa riktlinjer utan att vara expert. Allt du behöver är att göra ett åtagande och ta ett par timmar av din tidsperiod under vilken du kommer att lära dig. Även avsnitt i detta ämne innehåller även biblioteksbloggar relaterade till utformning av utbildnings - och utvecklingsplaner Utöver artiklarna om detta aktuell sida, se även följande bloggar som har inlägg relaterade till att utforma utbildnings - och utvecklingsplaner. Skanna ner bloggarna för att se olika inlägg. Se även avsnittet quotRecent Blog Postsquot i sidofältet i bloggen eller klicka på quotnextquot nära botten av ett inlägg i bloggen. Bloggen länkar också till många gratis relaterade resurser. Vägbeskrivning till Använda quotComplete riktlinjer. citationstecken Om du utformar en träningsplan för att förbättra inledande förståelse och kompetens inom ledning, ledarskap eller tillsyn följer du anvisningarna i lämpliga ämnen Management Development. Ledarskapsutveckling eller tillsynsutveckling. OBS! I detta dokument används termen quotsupervisorquot för att referera till den position som den studerande direkt rapporterar till, till exempel, en verkställande rapport till styrelsen. Utforma din träningsplan genom att fortsätta genom varje av följande numrerade steg i det här dokumentet. Du kommer att vägledas för att skriva din träningsplan med hjälp av ramverket för att utforma din träningsplan. Förberedelser för att utforma din träningsplan Oroa dig inte om din plan är perfekt eller inte - Planen är en guide, inte en lögn. Oroa dig inte för att du helt förstår nyckelvillkor i träning eller om din plan är quotperfectquot eller inte. Nyckeln är att komma igång. Börja enkelt, men börja. Gör det bästa du kan för nu. Det finns ingen perfekt plan. Du gör planen enligt din egen natur och dina behov. Det är också inte viktigt att hålla sig till planen för planens skull. Planen kommer sannolikt att förändras när du går vidare. Det är bra, så länge du märker att det har ändrats och varför. Kom ihåg att utbildning och utveckling är en process Så ofta när vi utformar en plan blir planen slutet i stället för medlen. Planen är en allmän guide - den verkliga skatten som uppnås genom att genomföra din plan är det lärande du uppnår. Lärande är en pågående process. Titta på lärande som en process och du njuter av den långa tiden under resan snarare än den korta tiden på resan. Få lite känsla av dessa grundläggande villkor Du behöver inte vara expert på följande villkor - bara få en allmän bemärkelse om dem. Kan någon av följande ämnen vara till nytta för dig vid denna tidpunkt när du utformar din träningsplan Att bestämma dina övergripande mål i träning Det här avsnittet hjälper dig att identifiera vad du vill kunna göra som ett resultat av att du genomför din träningsplan, till exempel kvalificera dig för ett visst jobb, övervinna ett prestationsproblem, träffa ett mål i din karriärutvecklingsplan, etc. Eleverna är ofta bättre att arbeta mot i de flesta två till fyra mål i taget. Valfritt: Du kanske vill ompröva några av följande uppgifter: Mål - Val av utbildnings - och utvecklingsmål Finns det några tidslinjer som du bör överväga i din plan Måste du uppnå vissa bestämda områden av kunskap eller färdigheter av en viss tid Om så är fallet kan detta påverka ditt val av lärandemål och lärande för att uppnå målen. (Anteckna dina tidslinjer i ramverket för att utforma din träningsplan.) Trävar du på träning och utveckling för att klara av prestationsgapet En prestationsgap indikeras vanligtvis av prestationsbedömningsprocessen. Prestationsbedömningsdokumentet bör redan innehålla en noggrann beskrivning av de kunskaper och färdigheter som du måste lära dig för att förbättra prestanda. För att förstå resultatbrister, se Anställd prestationshantering Eller, är din plan att ta itu med ett tillväxtgap Om så är fallet, var noga med att identifiera vilka kunskaper och färdigheter som behövs för att nå dina mål i din karriär. Överväg att referera till arbetsbeskrivningar, kompetensförteckningar eller till och med nätverkande med andra redan i de positioner som du vill nå inom en snar framtid. Följande länkar kan hjälpa dig. Jobbbeskrivningar Kompetenser Nätverk Karriärplanering Jobbsökning Eller, är din plan att ta itu med en möjlighetsklyfta Om så är fallet, var noga med att identifiera vilka kunskaper och färdigheter som behövs för att utföra det jobb eller den roll som snart kan vara tillgänglig för dig. Återigen, överväga arbetsbeskrivningar, kompetensförteckningar eller till och med intervjua någon redan i jobbet eller rollen som snart kan vara tillgänglig för dig. Följande länkar kan hjälpa dig. Jobbbeskrivningar Kompetenser Nätverk Karriärplanering Jobbsökning Få feedback från andra Be om råd från vänner, kamrater, dina handledare och andra. De kan vara en riktig skatt för realtidens feedback om dig. Exempelvis kan du (tillsammans med din handledare) arbeta tillsammans för att göra en SWOT (en akronym) - analys, inklusive att identifiera dina särdrag, w eaknesses, o pportunities och eventuella höjningar för att nå de önskade målen. Ska du göra självbedömning Till exempel kan du (och din handledare vara tillämplig) arbeta tillsammans för att göra en SWOT (en akronym) analys, inklusive att identifiera dina s trängder, w eaknesses, o möjligheter och eventuella skador att nå de önskade målen. Det finns också ett stort antal självbedömningar tillgängliga vid självbedömningar (många självbedömningar) finns en lista över kompetenser, arbetsbeskrivningar eller arbetsanalys som är tillgängliga för att hjälpa dig att identifiera dina utbildnings - och utvecklingsmål. En kompetenslista är en lista över förmågor som behövs för att utföra en viss roll. Listan kan vara till stor nytta när du identifierar dina lärandemål i din tränings - och utvecklingsplan. Se information i avsnitten Jobbanalys Jobbbeskrivning Kompetenser Börja med att tänka på hur mycket pengar du behöver för att finansiera din plan. Du kanske behöver pengar, t. ex. att betala utbildare, skaffa faciliteter och material för träningsmetoder, betala löner för anställda under deltagande i träningsevenemang mm Börja med att registrera dina förväntade utgifter i avsnittet "Utarbeta din träningsplan" i avsnittet "Utarbeta din träningsplan". Identifiera dina träningsmål. Vid det här laget bör du ha en stark känsla av vad dina träningsmål är, efter att ha övervägt var och en av ovanstående steg. Det är viktigt att målen utformas och formuleras för att vara quotSMARTERquot (en akronym), det är s specifikt, lättillgängligt, ett acceptabelt för dig, r ealistiskt att uppnå, är bunden med en tidsfrist, och du ökar dina förmågor och räknar till dig. (För mer vägledning, se Mål och mål bör vara SMARTARE.) Skriv ner dina träningsmål i ramverket för att utforma din träningsplan. Fastställande av dina lärandemål och aktiviteter Syftet med denna del av din planering är att utforma lärandemål som i slutändan gör att du når dina övergripande utbildnings - och utvecklingsmål. Du kommer också att identifiera de inlärningsaktiviteter (eller metoder) du behöver göra för att uppnå dina lärandemål och övergripande utbildningsmål. Du kanske vill ompröva informationen i avsnitten: Utforma utbildning (identifiera lärandemål, metoder att använda osv.) Metoder - Kom ihåg Vissa grundläggande principer om vuxeninlärningsmetoder - några grundläggande misstag att undvika när man väljer metoder Metoder - Bygga mer lärande i utbildnings - och utvecklingsplanen Olika idéer för sätt att lära känna Identifiera några preliminära inlärningsmål för varje nytt kunskapsområde som du behöver lära dig. Noggrant överväga alla dina träningsmål. Vad som specifikt måste uppnås (det vill säga vilka mål som ska uppnås) för att du ska nå dessa mål Vilka av dessa mål kräver att du lär dig nya kunskaper eller färdigheter? Dessa mål kommer sannolikt att bli lärandemål i din träningsplan. På samma sätt som utbildningsmålen bör lärandemålen utformas och formuleras som quotSMARTERquot. (Se grundläggande riktlinjer och exempel för att skriva lärandemål.) I vilken ordning ska lärandemålen uppnås Vanligtvis bygger lärandet på lärande. Det kan vara användbart att lära sig vissa områden av kunskap och färdigheter innan de lär sig nya områden. Noggrant överväga - När du har uppnått alla dina lärandemål har du verkligen uppnått alla dina övergripande utbildningsmål Nu läser du för att skriva ner dina inlärningsmål i ramverket för att utforma din träningsplan. Vilka är de bästa inlärningsaktiviteterna (metoder) för att du ska uppnå dina inlärningsmål? Metoderna matchar din specifika inlärningsstil, t. ex. läsa, göra eller lyssna Gör metoderna sträckta dina stilar, är metoderna lättillgängliga för dig? Använd metoderna i praktiken av lärande möjligheter i verkligheten, t. ex. använda utbildningsmöjligheter på arbetsplatsen, verkliga problem som uppstår på jobbet, användning av projekt och program på jobbet. Observera att inlärningsaktiviteter alltid stämmer överens med lärandemålen på en och en. Du kan dra nytta av följande länkar, några typiska sätt att lära dig. Några nya sätt att lära sig på arbetsplatsen och inlärningsstilförteckningen.) Innehåller dina inlärningsaktiviteter dina pågående reflektioner om ditt lärande Du (och din handledare, om tillämpligt) kommer att dra nytta av att regelbundet ta tid att stå tillbaka och fråga om vad som händer i din träning, vad lär du dig och hur, om något ska ändras, etc. Färdigheter i reflektion är avgörande för löpande lärande i ditt liv och arbete. Överväg att använda en privat inlärningsdagbok. Nu läser du för att skriva ner dina inlärningsaktiviteter i ramverket för att utforma din träningsplan. Vilka observerbara resultat eller bevis på lärande kommer du att producera från dina inlärningsaktiviteter som kan ses över för att verifiera lärandet? För idéer om vilka resultat som ska utformas i din plan, se exempel på resultat av lärare som medel för att verifiera lärande. Nu är du redo att skriva ner ditt bevis på att du lär dig i ramverket för att utforma din träningsplan. Vem ska verifiera att alla dina inlärningsmål har uppnåtts. Ideellt utvärderas ditt lärande av någon som har stark kompetens inom de kunskaper och färdigheter som krävs för att uppnå dina träningsmål. Nu är du redo att skriva ner din utvärderare i ramverket för att utforma din träningsplan. Nu när du vet vilka aktiviteter som ska genomföras, tänk igen om eventuella kostnader som behövs, t. ex. för material, anläggningar etc. Du kanske vill uppdatera quotBudgetquot-avsnittet i ramverket för att utforma din träningsplan. Hur hanterar du pågående tid och stresshanteringsfrågor när du genomför din plan Professionell utveckling inkluderar i själva verket behovet av självutveckling. Därför kan du överväga information i avsnitten Stresshantering Tidshantering Arbetslivsbalans Självförtroende Emosionell intelligens Behåll en positiv hållning Utveckla material du kanske behöver Målet med denna fas i din planering är att skaffa eller utveckla resurser du behöver genomföra de aktiviteter du valt i den föregående fasen av planen. Du kanske vill granska informationen i avsnittet Utveckla utbildningsmaterial (utveckla faciliteter, dokument, grafik etc.) Tänk på om du behöver skaffa eller starta: Anmäl dig till kurser, köp böcker, schemalägga tid med experter, få en mentor, schemaläggning tid med din handledare osv. Nu när du har tänkt dig närmare på inlärningsmetoder och tillhörande material, tänk på om eventuella kostnader som behövs, t. ex. för material, anläggningar etc. Du kanske vill uppdatera quotBudgetquot-avsnittet i ramverket för att utforma din träningsplan. Skulle någon av dina planerade inlärningsmetoder bli förtrogna. Skulle du ha någon annan använda metoderna och dela deras intryck om metoderna med dig. Har du kortfattat granskat metoderna, t. ex. dokumentation, omkostnader osv. Upplevde du några svårigheter att förstå metoderna Planering Genomförande av din träningsplan Målet med denna fas i din planering är att se till att det inte finns några överraskningar under genomförandefasen av din träning. Du kanske vill granska informationen i följande avsnitt Genomförande - Att genomföra eller uppleva träningen Under din träning, hur är du säker på att du förstår den nya informationen och materialet Utföra regelbundet ett kort test, t. ex. alla en gång i taget, försök återkalla huvudpunkterna i vad du just har lärt dig, testa dig själv, etc. Om du är förvirrad, berätta för din tränare nu. Kommer ditt lärande att vara engagerande och roligt Är du säker på att du får den nödvändiga pågående feedbacken, coaching, mentorskap etc. under din tränings - och utvecklingsverksamhet Beakta informationen i avsnitten Delning Feedback Coaching Mentoring Motiverande Anställda Rådgivning Hållande moral Var kommer du att få nödvändig administrativ stöd och material gt Under genomförandet, om några ändringar ska göras i din plan, hur kommer de att spåras Hur kommer planen att omformas Hur kommer det att kommuniceras och till rätt personer Planering Kvalitetskontroll och utvärdering av din träningsplan och erfarenheter Målet med din planering är att säkerställa att din plan verkligen uppfyller dina träningsmål på ett realistiskt och effektivt sätt. Du kanske vill granska informationen i avsnittet: Utvärdera träningsprocess och resultat Whos ansvarig för genomförande och spårning av din övergripande plan Hur vet du om planen är på spår eller behöver ändras Överväg att ha en lokal träningsexpert granska planen. Experten kan särskilt granska om - dina utbildningsmål kommer att ge de resultat du önskar (och din organisation, om tillämpligt), - lärandemål är specifika och anpassade till dina övergripande utbildningsmål, - de bästa metoderna väljs ut för att nå dina inlärningsmål, och - din metod för utvärdering är giltig och praktisk. Du kanske vill uppdatera avsnittet quotBudgetquot i ramverket för att utforma din träningsplan. Tillvägagångssätt för utvärdering ingår i alla faser av din plan Exempelvis är dina metoder förtrogna innan de tillämpas? Förstår du metoderna när de tillämpas. Ger regelbundet feedback om hur bra du förstår materialen. Hur kommer du (och din handledare om det är tillämpligt) vet om planens genomförande uppnår de utbildningsmål som anges i planen. Om det finns några planer för uppföljningsbedömning, inklusive att bedöma dina resultat flera månader efter att du har slutfört din plan. Uppföljning efter slutförandet av din plan Detta är ofta den del av planen som blir försummad. I vårt samhälle var det ofta så fokuserat på att identifiera nästa problem att lösa, att få av oss har förmågan att erkänna framgångsrika prestationer och sedan fira. Utformningen och planen har förmodligen varit en mycket upplysande upplevelse för dig - en upplevelse som gav ett perspektiv på att lära dig, kan du ansöka på många andra arenor i ditt liv. Grattis Följande utvärderingsmetoder utförs Har du (och din handledare, om det är tillämpligt) gjort en framgångsrik erfarenhet att utveckla och genomföra en utbildnings - och utvecklingsplan? Uppfylls detta resultat. Överväg informationen i avsnittet Belöningssystem för kategorin Utbildning och utveckling: För att runda ut din kunskap om ämnet Bibliotek, kanske du vill granska några relaterade ämnen, som finns tillgängliga från länken nedan. Var och en av de relaterade ämnena innehåller gratis, online-resurser. Skanna även de rekommenderade böckerna nedan. De har valts ut för deras relevans och mycket praktiska karaktär. Rekommenderade böcker Basics och Allmän Information Field Guide till ledarskap och övervakning i affärer av Carter McNamara, publicerad av Authenticity Consulting, LLC. Ger steg för steg, mycket praktiska riktlinjer för att rekrytera, utnyttja och utvärdera de bästa anställda för ditt företag. Innehåller riktlinjer för att effektivt leda dig själv (som styrelseledamot eller anställd), andra individer, grupper och organisationer. Innehåller riktlinjer för att undvika utbrändhet - ett mycket vanligt problem bland anställda i småföretag. Många material i detta biblioteks ämne om bemanning är anpassade från den här boken. Field Guide till ledarskap och övervakning med ideell personal av Carter McNamara, publicerad av Authenticity Consulting, LLC. Ger steg för steg, mycket praktiska riktlinjer för att rekrytera, utnyttja och utvärdera de bästa medarbetarna för din ideella verksamhet. Innehåller riktlinjer för att effektivt leda dig själv (som styrelseledamot eller anställd), andra individer, grupper och organisationer. Innehåller riktlinjer för att undvika utbrändhet - ett mycket vanligt problem bland ideella personal. Många material i detta biblioteks ämne om bemanning är anpassade från den här boken. Följande böcker rekommenderas på grund av deras mycket praktiska karaktär och ofta för att de innehåller ett brett utbud av information om detta ämne. För att få mer information om varje bok, klicka bara på bilden av boken. Dessutom kan en informationsbubbla visas. Du kan klicka på titeln på boken i den bubblan för att få mer information också. Orientering och utbildning av anställda Följande böcker rekommenderas på grund av deras mycket praktiska karaktär och ofta för att de innehåller ett brett utbud av information om detta ämne. För att få mer information om varje bok, klicka bara på bilden av boken. Dessutom kan en informationsbubbla visas. Du kan klicka på titeln på boken i den bubblan för att få mer information också.8 Steg för att skapa en framgångsrik virtuell träningsstrategi Lördag 6 september 2014 Hur man skapar en framgångsrik virtuell träningsstrategi Ett ökat antal organisationer, antingen offentliga eller privata , använder virtuell utbildning för att utveckla kompetenssätt för anställda och hålla dem uppdaterade med organisationens policyer och förfaranden. Men i många avseenden skapar en framgångsrik virtuell träningsstrategi en konst, och olika element bör vara närvarande för att kunna genomföra en informativ och engagerande erfarenhet för de anställda. Men vilka är dessa element, och vilka tekniker bör utnyttjas när man utvecklar en virtuell träningsstrategi som ger den bästa avkastningen på din investering. Utveckla en detaljerad skiss och forskningens kärninnehåll i förväg. En av de viktigaste aspekterna av en framgångsrik virtuell träningsstrategi är organisationen. Genom att skapa en skiss kan du hålla på ämnet och strukturera mer effektivt din övergripande virtuella träning. Om du inte är kunnig om ämnet, prata med ämnesexperter och samla din åsikt om vad du ska täcka och vilken information du kan lämna ut. Det är viktigt att ha en riktlinje som träningspasset ska följa för att säkerställa att allt viktigt innehåll är täckt. En annan viktig del av förberedelsen är att skapa läromedel i förväg och verifiera att de effektivt levererar informationen. Ta dig tid att utveckla referenslistor eller till och med en kurskompisguide som gör det möjligt för medarbetarna att utforska ämnet längre efter den virtuella träningen är över. Tänk på publiken och deras primära mål. När du skapar din virtuella träningsstrategi borde du alltid ha ett fast grepp om vem som är dina anställda och vad de hoppas uppnå genom sin träning. Dessa primära inlärningsmål kommer att hjälpa dig att välja viktiga informationstyper som ska ingå i din eLearning-kursplan och hjälper dig också att utveckla en virtuell inlärningsstrategi som tillgodoser deras varierande inlärningsbehov. Om din målgrupp exempelvis måste lära sig specifika arbetsbaserade färdighetssätt under den virtuella träningsevenemanget, kan du ta med övningar, diskussionsämnen och exempel på verkliga världar som hjälper till att utveckla dessa specifika färdigheter. På samma sätt kan lärande om sina erfarenhetsnivåer och kunskapsbas låta dig utforma en strategi som är mer effektiv och till den punkten. Jag uppmanar dig starkt att läsa de 6 viktigaste frågorna för att effektivt analysera dina e-lärare. Sprid ordet om den virtuella träningshändelsen i god tid i förväg. Även den mest omsorgsfullt utformade, välorganiserade träningsstrategin kommer att gå förgäves om anställda inte vet att en sådan händelse går ut. Så, du vill vara säker på att sprida ordet om virtuell träning eller händelse i förväg, för att öka medarbetarnas närvaro. Bygg en buzz genom att skicka ut ett företagsbrett e-post, posta information om evenemanget på anslagstavlor eller i gemensamma utrymmen, och nämna det i företagets nyhetsbrev. Fokusera på användarvänlig innehållsleverans. Din virtuella träning ska vara lätt att komma åt, även för anställda som inte är tekniskt kunniga. Navigering ska vara enkel och okomplicerad, och varje anställd borde veta exakt hur man loggar in på systemet för att delta i liveevenemanget eller webinariet. Du kan till och med vilja överväga att erbjuda den på mer än en plattform, till exempel inspelning av händelsen och ladda upp den till företagets LMS eller webbplats för framtida referens eller för dem som saknade liveevenemanget. Fråga engagerande och tankeväckande frågor för att driva diskussionen. En levande händelse är mest framgångsrik när instruktören eller undervisaren har tagit sig tid att skapa tankeväckande diskussionsämnen och frågor. Kom ihåg att du som eLearning-professionell finns där för att styra diskussionen och hjälpa till att hålla den på rätt spår. Det innebär att du ska leverera de viktigaste bitarna av information och sedan fråga dig om frågor som gör att arbetstagaren tänker och interagerar. Föreslå en fråga eller ett problem och be anställda att skriva ut deras svar. Därefter diskutera varje svar, eller be dem att ställa frågor eller bekymmer som kan diskuteras under evenemanget. Detta får dem att känna sig som om de är aktiva deltagare, snarare än bara deltagare vid en föreläsning. Uppmärksamma viktigt innehåll och erbjuda regelbundna recaps. Du kan markera viktigt innehåll genom att inkludera det i en presentation på skärmen som följer med liveevenemanget. Detta kommer att hjälpa anställda att bättre förvärva informationen, absorbera den och återkalla den vid behov. Du kanske också vill överväga att erbjuda periodiska recaps under den virtuella träningen. När du till exempel har täckt ett visst ämne, går du snabbt igenom de viktigaste punkterna som du diskuterade, så att medarbetarna kan förstå vad de borde ta bort från träningspasset. Dessutom ska du alltid förklara hur lärande av färdigheter eller information kommer att vara till nytta för medarbetarna, så att de är mer motiverade att delta i träningsprocessen. Uppmuntra gruppsamarbete via sociala medier. Twitter, Facebook och andra sociala medier kan vara ovärderliga verktyg för din virtuella träningsstrategi. Fråga medarbetare att ställa frågor före evenemanget genom att skapa ett inlägg, eller få dem Tweet live under evenemanget och läs deras frågor högt medan du levererar träningen. Detta uppmuntrar dem också att interagera med varandra genom dessa sociala medier, vilket förbättrar gruppsamarbetet. Kom ihåg: Håll det kort och enkelt för att undvika information överbelastning. Det är ett bevisat faktum att för mycket information samtidigt kan leda till kognitiv överbelastning. Som sådan bör du försöka hålla sessionerna så korta som möjligt. Du bör också bara inkludera den information som är absolut nödvändig. Det är inte att säga att du inte bör inkludera humoristiska exempel som hjälper medarbetarna att relatera till innehållet eller intressanta historier som illustrerar din punkt. Håll det dock kvar på ämnet och undvik verbala förklaringar, eftersom det kan leda till tristess och avveckling av anställda. Genom att följa ovannämnda steg kommer dina virtuella träningsleveranser att vara effektiva, engagerande och informativa. Letar du efter ytterligare tips som kan hjälpa dig att undvika tråkiga virtuella träningssessioner Artikeln om hur man undviker Sucky Virtual Classrooms innehåller 5 tekniker som du kan använda för att utveckla framgångsrika virtuella klassrumsstrategier. Sist men inte minst kan du också hitta värdefulla följande två artiklar: 8 tips för att skapa en effektiv synkron eLearning-strategi I den här artikeln erbjuder jag dig en stegvis titt på hur man skapar en synkron inlärningsstrategi som är informativ, engagerande och interaktiv. Oavsett om du utvecklar en privat eller företags eLearning-plan och om du planerar en händelse, lektion eller kurs finns det vissa synkrona inlärningstips du behöver följa. 7 tips för att skapa en effektiv blandad eLearning-strategi I den här artikeln går jag över på hur man skapar en eLearning-strategi som framgångsrikt integrerar både synkrona och asynkrona eLearning-designstrategier, så att du kan erbjuda dina elever en mångsidig och effektiv eLearning-upplevelse.

No comments:

Post a Comment