Thursday 30 November 2017

M5 forex indikator


Forex System Indikatorer Flyttande medel ger viktig information om riktningen på en marknad. De skapades för att ge vägledande information, utjämna ziggar och zags av en trend. Deras användning har blivit mycket mer övervägande med förskottet av datorsoftware. De automatiska beräkningarna för MAs (glidande medelvärden) har i hög grad förenklat sina tillämpningar. De kan nu beräknas och utnyttjas fram till det allra andra kvartalet i ett handelsschema. Deras applikationer, tillsammans med ljussticksignaler, ger ett mycket starkt lönsamt handelsformat. Som med alla andra tekniska indikatorer har MAs en relevans när det är korrelerat med prisrörelsen. Hur rörliga medelvärden utnyttjas kan göra stor skillnad mellan måttlig avkastning och hög lönsam avkastning. Handelsmetoder, med hjälp av glidande medelvärden, ger förbättrade inmatnings - och utträdesstrategier. (se mer Forex-strategier) Den vanligaste användningen är när relevanta glidande medelvärden går över. Genomförandet av MAs-korsning har uppenbarligen någon relevans, eller det skulle inte vara allmänt känt som en av deras användbara aspekter. Men fördelarna med att flytta avenges blir kraftigt minskad om korsningar är den enda applikationen som används. Korsningsanalysens noggrannhet är måttligt framgångsrik. Det finns dock många tekniska utvärderingar som är måttligt framgångsrika. Att tillämpa ljusstakeanalys i förhållande till MAs ger en högre funktion. Frågan uppstår alltid om man använder det enkla glidande medelvärdet (SMA), det exponentiella glidande medlet (EMA) eller den vägda rörliga medelvärdet (WMA). Det enkla glidande medelvärdet är det enklaste att beräkna därför anledningen till att den var väl använd före närvaron av datorer. Det exponentiella glidande medlet har blivit mer populärt de senaste åren tack vare de snabbare beräkningar som mjukvaran ger. Den innehåller de senaste uppgifterna i sina beräkningar, vilket gör att äldre data kan blekna ut, vilket gör dagens data mer relevanta. Vägde glidande medelvärden lägger större vikt vid nuvarande data jämfört med äldre data. Enkla glidande medelvärden fungerar väldigt bra och ger den information som krävs för att framgångsrikt kunna hantera ljussticksignaler. Pengar chefer, liksom en majoritet av tekniska investerare, använder det enkla glidande genomsnittet. De glidande medelvärdena ger en enkel visuell indikator som visar riktningen av en trenderutgång. När rörliga medelvärden stiger, indikerar det en uptrend. När de rörliga medelvärdena faller indikerar det en nedåtgående trend. Om de flyttande avenges handlar sidledes, avslöjar det en sidledes marknad. Handlare som använder den genomsnittliga metoden för att indikera trender följer vissa grundläggande regler. 1. Om SMA trender upp, handla marknaden på långsidan. Köp när priserna återgår till eller något under det glidande genomsnittet. När en lång position har upprättats, använd den senaste låga som ditt stopp. 2. Om SMA trender ner, handla marknaden till kortsidan. Kort (sälja) när priserna stiger till eller något över, SMA. När en kort position är etablerad använder du den senaste tiden som ditt stopp. 3. När SMA handlar platt eller oscillerande sidled, illustrerar den en sidledes marknad. De flesta handlare, som utnyttjar det rörliga genomsnittet för att avgöra trender, kommer inte att handla på denna marknad. Enkelt sagt, handlare som använder SMA som en trend går långa (köp) när priserna trender över det glidande genomsnittet. De kommer att gå korta (sälja) när priserna trender under det glidande genomsnittet. Ljusstickhandlaren har en enorm fördel av att kunna se vad ljussticksignalerna säger till dem vid dessa viktiga glidande medelvärden. FX Monetizer noterbar för att det fungerar på det riktiga kontot med en vinst på mer än två år, från och med 2012, och gick bara till försäljning 2014. Strategin för FX Monetizer bygger på volatilitetsbrott och kompetent arbete med ett stopp . FX Monetizer omger handelar sällan, men vinst på några av dem kan nå 200 pips FX Monetizer som inte används i riskfyllda metoder, förlorar förluster som Martingale-metoden, nät av andra och andra, och hur övervakning visar riktiga konton kan vara lönsamt under lång tid . Egenskaper för FX Monetizer 8226 Platform: Metatrader4 8226 Valuta par: EURUSD 8226 Handelstid: Dygnet runt 8226 Timeframe: M15 Ladda ner inkluderat: IndicatorEALibraries Hur laddar du ned klicka här Vad är det bästa handelssystemet på M5-tidsramen Det sätter dig inte ner Jag försöker att hjälpa dig klokt. 1: a av självklart är du nybörjare och som nybörjare bör du inte handla 5min chart. Its garanterat att spränga dig bort. Du är under en illusion att någon indikator kommer att hjälpa dig på 5min Nope Alla indikatorer sänker speciellt vid 5min i princip är du handel med orderflöde, marknadsvilja, spikar etc. Allvarligt måste du förstå marknadsstruktur som grundläggande krav att handla på vilken tid som helst. Tålamod är visdomens följeslagare. Saint Augustine Tja, många har framgång i M5-handel med: Glöm mig att repainting frågor som det har behandlats inom tråden. Endast medlemmar med 10v får posta svar på tråden för att förhindra att lata nybörjare ställer frågor som har besvarats och inte stör att läsa tråden. Medlemmarna kan då och då citera för att kunna posta på tråden. Fråga Realjumper Lång sikt består av en serie korta händelser. Vad händer i H4, D1, W1 eller till och med Månatligt startat i M5 eller M1 eller till och med sekunder diagram. Även Al Brooks handlar naket med PA på M5 Kolla in det: 31119 23376 Victor V Prova högre tidsramar. 5 min är för högljudd för en nybörjare (vad du tydligt är). Många enkla saker, som du kan börja jobba bra på 4 timmar tf, men helt suger på 5min. Jag antar att du tog 5 min på grund av den citerade rika quickquot-tanke. I 1m är rörelserna lite för att täcka spridningen, men 5m kan fungera. Jag har rätt jag började så här och försökte mycket på 5min, bara slösa bort min tid. Faktum är att denna tf är bullriga och trenderna är med galen rörelser. Högre tf är mer trendiga och lättare att handla och lära. Och du måste. Enig, det är för stressfullt. Men vissa har personligheten quotAction all timequot så ja, jag använder 5m tf. Här min erfarenhet i allmänhet. 1) Mycket felaktigt, så du måste ha quotinstinctquot för att filtrera dem ut 2) Hittills använder jag MACD-indikator och SMA (20) som min ingångspunkt, tyvärr ingen bestämd utgångsregel, med SL för att hantera min risk . 3) Stanna mest av stora nyheter, om du inte har några tips om dem. Här är en bild av mitt diagram: Regel: 1. Stjärnmärke vändpunkt, 2. Blå eller Röd efter stjärnor (inte för nära, ca 8-12 bar) öppet läge, 3. En annan stjärnprogram, du kan stänga eller vänta på det tecken på tur. 4. Thight sluta förlust, flytta för att bryta jämnt SL asap, 5) närmar sig stora nyheter. försiktig, realiserad vinst eller flytta din SL. Helt stressande, ja. Åh indikatorn är skräddarsydd, dess MACD (12,26,9) medianpris, tf m15, men sätt på m5-diagrammet. Om du kan MQL4. jag skickar dig. Det här jobbar för mig, cirka 68 vinstmedel i genomsnitt. ny. ca 3 månader använder den. Bifogad bild (klicka för att förstora) Multi Timeframe Indicators Ive ville ha möjlighet att plotta indikatorer från olika tidsramar på mitt diagram, men MT har inte den här funktionen inbyggd. (Vet någon av kartläggningsprogram som gör det här) ett exempel, om du följer IWCR-systemet, så är det trevligt att kunna plotta Daily RSI på 5 min. Diagram. När jag sammanställde Daily Voltily Breakout-indikatorn gjorde den sorten vad jag ville ha genom att det tillät dig att lägga till det till vilken tid som helst (Dagligen eller mindre) och se var den dagliga brytpunkten skulle vara. Problemet var att det var begränsat till att endast visa det dagliga värdet. Ungefär 2 veckor sedan kom jag över Igorads Price Channel Stop-indikator och det verkade göra vad jag ville ha (med avseende på mulitiple tidsramar). Jag började försöka använda Price Channel-indikatorn som en mall, lägga till kod från andra indikatorer och anpassa den till arbete inom den nya strukturen, men de verkade aldrig fungera. (Jag är fortfarande inte en mycket bra kodare.) Sedan igår kväll hade jag ett genombrott: Om jag inte kan räkna ut hur man korrekt lägger till koden från de andra indikatorerna, varför inte bara Referens dem, med deras iName eller iCustom Så det är vad jag gjorde. Och det fungerar bra. Här är några saker att tänka på när du använder dessa: 1) TimeFrame är den inmatning du använder för att ange vilken tidsram för att dra data från. 2) Du måste ställa in TimeFrame i minuter (1,5,15,30,60,240,1440,10080,43200) 3) Som standard är TimeFrame inställd på 0, vilket innebär att den kommer att använda vad som helst den aktuella tidsramen är, dvs kommer att fungera som den ursprungliga indikatorn. 4) Om du ställer in TimeFrame till något annat än 0, måste det vara aktuellt tidsram. (Med andra ord, använd inte en M15 PSar på ett H1-diagram. Värdena kommer inte att vara korrekta. En H1 PSar på ett M15-diagram fungerar korrekt.) Ive setup 5 Multi-TimeFrame (MTF) - indikatorer som kan användas som exempel. Du kan öppna dem och använda koden som en mall så att du kan göra en befintlig indikator MTF. Var snäll och fråga om att andra indikatorer ska göras, eftersom tråden snart blir en stor, vänligen gör det för varje MT4-indikator. Det är verkligen, väldigt enkelt att göra, och om du inte vet hur man kodar, spenderar du en vecka som läser Coder Gurus MT4 programmeringsguide och du kan göra det. Om jag har tid, lägger jag till mer. Förhoppningsvis kommer andra att lägga till sina MTF-omvandlingar till tråden. Multi-TimeFrame-uppsättningen 1 innehåller: Det bifogade diagrammet är följande: M5-diagram med LimeGreen PSar Tack så mycket för din bra idé och indikator. Bra arbetsman Det här är min version av MTF: Du kan använda iCustom nu utan att skriva en kodlinje, allt vad du behöver fylla parametern du vill ha i indikatorinmatningsfönstret. Du kan ställa in upp till 4 indikatornamn i det inmatningsfönster som ska ritas. Du kan ställa in linjen (buffert) för indikatorn som du vill använda med hjälp av iCustom (EX: 0 betyder att den första raden släpper. 1 betyder den andra raden etc). Du kan ställa teckningsformat (EX: 0 betyder DRAWLINE. 2 betyder DRAWHISTOGRAM etc). Jag hoppas att du gillar det. Tack så mycket för din bra idé och indikator. Bra arbetsman Det här är min version av MTF: Du kan använda iCustom nu utan att skriva en kodlinje, allt vad du behöver fylla parametern du vill ha i indikatorinmatningsfönstret. Du kan ställa in upp till 4 indikatornamn i det inmatningsfönster som ska ritas. Du kan ställa in linjen (buffert) för indikatorn som du vill använda med hjälp av iCustom (EX: 0 betyder att den första raden släpper. 1 betyder den andra raden etc). Du kan ställa teckningsformat (EX: 0 betyder DRAWLINE. 2 betyder DRAWHISTOGRAM etc). Glad att du gillade idén. Vad du sätter ihop låter riktigt bra också. Men, var är filen Talar du om Easy iCustom-tråden som du började nedladdade det igår, men havent hade en chans att spela med det. Väntar på dina instruktioner. Också är den lätta iCustom-indikatorn MTF kapabel, eller där du pratar om något annat i ditt ovanstående inlägg kanske har han problem med att ladda upp jag kunde inte ladda upp något för en timme sedan eller ens ta bort min gamla bilaga från en tidigare msg. 404 stilfel.

No comments:

Post a Comment